مجله لباس کودک

عرق کردن در بارداری و 5 راه جلوگیری از تعرق بارداری

عرق کردن در بارداری
عرق کردن در بارداری می تواند امری شایع و طبیعی باشد، در این دوران شاید احساس گرمی و عرق کنید. زیر بغل شما ، ناحیه اطراف گردن ، قسمت پشت و شکم ممکن است دائماً مرطوب بماند و شما نمی خواهید اتاق تهویه مطبوع خود را ترک کنید. ممکن است به دلیل نوسان در سطح هورمونی ، بیش از حد معمول در دوران بارداری عرق کنید. اگرچه ناراحت کننده است ، تعریق در دوران بارداری طبیعی است و با رعایت چند نکته قابل مدیریت است.

-دلایل تعریق بیش از حد در دوران بارداری چیست؟

برخی از خانمها ممکن است در طول روز عرق کنند ، در حالی که برخی دیگر شب. تعداد معدودی ممکن است در طول روز و شب نیز عرق کند. در زیر برخی از دلایل متداول که می توانید در طول بارداری عرق کنید: 1-افزایش متابولیسم : بدن شما برای حمایت از کودک شما به انرژی بیشتری نیاز دارد ، در نتیجه باعث افزایش متابولیسم می شود. این به نوبه خود غدد عرق شما را فعال می کند و در نتیجه بیشتر عرق خواهید کرد. 2-پرکاری تیروئید : اگر در دوران بارداری دچار پرکاری تیروئید هستید ، ممکن است هر زمان در طول شب و روز دچار تعریق بیش از حد شوید. این شرایط می تواند بعد از زایمان نیز گسترش یابد 3-دیابت حاملگی : اگر به دیابت حاملگی مبتلا شده باشید ، ممکن است متوجه تعریق بیش از حد شوید. تعریق می تواند به ویژه هنگامی که دچار کمبود قند خون یا سطح قند خون هستید ، افزایش یابد . 4-داروها: مصرف برخی داروهای خاص مانند استامینوفن یا آسپیرین برای کاهش سطح گلوکز یا تب یا تب داروهای ضد فشار خون می تواند منجر به تعریق بیش از حد شود . 5-افزایش جریان خون: جریان خون به پوست در دوران بارداری افزایش می یابد ، که بدن شما را گرم تر کرده و منجر به افزایش تعریق می شود . 6-عفونت ها : عفونت ادراری در دوران بارداری ممکن است باعث تعریق بیش از حد نیز شود . 7-سطح بالای پروژسترون : در دوران بارداری ، سطح هورمون پروژسترون بالا می رود. این باعث افزایش دمای بدن می شود ، که منجر به تعریق می شود . 8-دیگر : خوردن غذاهای تند یا نوشیدن نوشیدنی کافئین دار ، خسته شدن بدن از انجام فعالیت های بدنی زیاد یا ورزش شدید می تواند دلایل دیگری برای تعریق بیشتر در دوران بارداری باشد.

چگونه با عرق زیاد در دوران بارداری مقابله کنیم؟

در حالی که شما به طور کامل نمی توانید از تعریق در دوران بارداری جلوگیری کنید ، می توانید نکات ساده ای را برای کاهش شدت و ناراحتی دنبال کنید: 1-از بیرون رفتن در هوای گرم خودداری کنید : در هوای آفتابی خارج نشوید زیرا درجه حرارت زیاد باعث بدتر شدن عرق می شود. حتی اگر ورزش می کنید ، آن را یا صبح ها یا عصر ها برنامه ریزی کنید. علاوه بر این ، لباس هایی با رنگ روشن ، نرم و مطبوع بپوشید. 2-برخی از تغییرات غذایی را ایجاد کنید : از غذاهای تند و نوشیدنی های گرم که ممکن است دمای بدن شما را افزایش دهند ، خودداری کنید. مصرف آب و مایعات را برای آبرسانی و ضرب و شتم گرما افزایش دهید. 3-به موقع عفونت ها را درمان کنید : اگر بیماری یا عفونت دارید ، به موقع تحت درمان قرار دهید. مراجعه به پزشک را به تأخیر نیندازید. همچنین می توانید از پزشک خود بپرسید که آیا دارویی که استفاده می کنید ممکن است باعث تعریق به عنوان یک عارضه جانبی شود. 4-تغییرات توجه : بیشتر اوقات ، عدم تعادل هورمونی باعث عرق کردن در بارداری می شود. متوجه تغییرات بدن خود شوید و به پزشک خود اطلاع دهید. آنها ممکن است تغییر رژیم غذایی را نشان دهند. 5-دیگران : اگر زیاد عرق می کنید می توانید از پودر بدون تالک نیز استفاده کنید. این ممکن است عرق را کاهش ندهد اما می تواند رطوبت اضافی را جذب کند. این نکات می تواند به شما در کاهش عرق کردن در بارداری کمک کند. با این حال ، ممکن است شرایط فوراً به پایان نرسد. ممکن است بعد از زایمان نیز ادامه یابد. با این وجود ، نیاز به گذر زمان دارد. اگرچه این یک بیماری مضر نیست ، تعریق می تواند به یک ناراحتی بزرگ تبدیل شود و به مداخله پزشکی نیاز دارد.

چه موقع باید با پزشک مشورت کنید؟

حتی اگر هوا دلپذیر و خنک است زیاد عرق می کنید ، در مورد آن به پزشک خود بگویید. همچنین ، تب ، افزایش ضربان قلب و همچنین ناراحتی بیش از حد همراه با تعریق باید گزارش شود. پزشک علائم شما را معاینه کرده و به شما توصیه می کند. در بخش بعدی ما به برخی از نگرانی های رایج شما در مورد عرق کردن در دوران بارداری پاسخ می دهیم.
سوالات متداول پاسخ داده شده
1. آیا عرق کردن یک علامت بارداری زودرس است؟
بله ، عرق کردن در بارداری یکی از علائم شایع و اولیه بارداری است. نوسان در هورمون ها و افزایش متابولیسم ممکن است دمای بدن شما را افزایش داده و منجر به تعریق شود.
2- آیا عرق شبانه در دوران بارداری خطرناک است؟
خیر. به طور کلی عرق کردن شبانه خطرناک نیست ، اگرچه ممکن است خواب شما را مختل کند. اما وقتی علائمی مانند خارش ، بثورات یا تب همراه با تعریق دارید ، ممکن است این مورد را به پزشک گزارش دهید. 3. چه مدت عرق شب بارداری دوام می آورد؟ مدت زمان عرق کردن شبانه در دوران بارداری با توجه به سابقه پزشکی شما و علل دیگری که باعث عرق کردن در بارداری می شوند ، متفاوت است. معمولاً در مرحله اول و آخر بارداری متوجه آن می شوید ، اما بعضی اوقات پس از زایمان نیز مدتی ادامه می یابد. عرق کردن در بارداری ناراحت کننده است ، اما چیز بدی نیست زیرا تنظیم دمای بدن شما است. شما نمی توانید از این کار جلوگیری کنید اما می توانید با ایجاد چند تغییر ساده در سبک زندگی ، آن را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.