مجله لباس کودک

آیا نوشیدن آب لیمو در دوران بارداری بی خطر است؟

طراوت و طعم و عطر لیمو به تسکین شکم معروف است و به تسکین تهوع کمک می کند ، که در دوران بارداری مفید است. طبق کتاب Lemon Health Benefits of Chris Shaw ، یک لیمو خام بدون پوست حاوی تقریبا 17 کالری است و از نظر ویتامین ها و مواد معدنی زیادی مانند نیاسین ، کلسیم ، منیزیم ، فولات ، ویتامین C ، B 6 و ریبوفلاوین سرشار است. با داشتن فواید غذایی شگفت انگیز و توانایی آن برای سهولت در بیماری صبحگاهی ، می توانید در زمان بارداری آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.در WWW.TANJAME.COMتوضیح می دهد که مصرف لیمو در دوران بارداری چقدر بی خطر است و مقداری که باید مصرف کنید.

آیا نوشیدن آب لیمو در دوران بارداری بی خطر است؟

بله ، به راحتی می توان آب لیمو را در رژیم غذایی خود تعدیل کرد. بهتر است به جای کنسرو یا بطری آب لیمو ، آب لیمو تازه له شده بنوشید. مصرف بیش از حد لیمو می تواند منجر به سم زدایی سریع شود ، که در دوران بارداری ناامن است. اعتدال همیشه مهم است ، اما این مهم است که قبل از تصمیم گیری این را در رژیم غذایی خود با پزشک متخصص زنان بررسی کنید.

1. آیا زنان در حین بارداری میل به آب لیمو دارند؟
در طول سه ماهه اول ، زنان اغلب دچار حالت تهوع می شوند که منجر به ولع مصرف چیزی از عصاره یا ترش می شود. لیمو رایج ترین انتخاب است.

2. آیا نوشیدن آب لیمو باعث سقط جنین خواهد شد؟
نه ، این یک افسانه است. آب لیمو برای زنان باردار کاملاً بی خطر است و باعث سقط جنین نخواهد شد. می توانید در طول بارداری آن را مصرف کنید.

فواید آب لیمو در دوران بارداری:

1. تهوع صبحگاهی رادرمان می کند:
طبق اعلام انجمن بارداری آمریکا ، اگرچه هیچ مدرک علمی وجود ندارد ، اما لیموها در سه ماهه اول شما در حالت تهوع ناشی از بیماری صبحگاهی فروکش می کنند
2- همچنین می تواند جریان اضافی صفرا و خلط را که در دستگاه گوارش جمع می شود ، کاهش دهد. همچنین به عنوان یک خوشبو کننده دهان عمل می کند ، که می تواند به حالت تهوع و استفراغ کمک کند. اگر لیمو کمکی نکرده و حالت تهوع شدید است ، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

2. فشار خون را بررسی می کند:
محتوای ویتامین موجود در لیموها با نگه داشتن نرم و پایدار ، رگ های خونی را تقویت می کند. بنابراین ، از بروز خونریزی داخلی جلوگیری می کند و نقش موثری در کاهش فشار خون بالا دارد.
همچنین برای کاهش سطح کلسترول شناخته شده است
در صورتی که فشار خون شما زیاد باشد ، بسیار مهم است که شما مراقبت معمول از دوران بارداری را دریافت کرده و از برنامه درمانی پزشک پیروی کنید.

3. سوء هاضمه را درمان می کند:
کاملاً طبیعی است که از مشکلات سوء هاضمه در دوران بارداری رنج ببرید . آب لیمو یک درمان قدیمی خوب است که دستگاه گوارش شما را به خوبی روغن می کند و به هضم مناسب کمک می کند

4- یبوست را تسکین می دهد:
یبوست یکی دیگر از مشکلات رایج در بسیاری از زنان در دوران بارداری است. طبق کتاب آشپزی بارداری طبیعی توسط سونالی رودر ، مصرف یک لیوان آب لیمو هر روز به جلوگیری از یبوست کمک می کند. لیمو کبد شما را تحریک کرده و حرکات پریستالزی را افزایش می دهد ، که روده ها را برای از بین بردن ضایعات از بدن موثرتر می کند.

5- ایمنی را تقویت می کند:
آب لیمو به جلوگیری از عفونت های شایع مانند سرماخوردگی ، آنفولانزا و برخی از انواع تب کمک می کند. محتوای غنی ویتامین C موجود در لیمو به بهبود مکانیسم دفاعی طبیعی بدن کمک می کند و با باکتری ها و ویروس مبارزه می کند

6. سلامت استخوان و کودک:
آب لیمو منبع غنی از منیزیم و کلسیم است که باعث بهبود سلامت و رشد استخوان شما می شود. شما همچنین این مواد معدنی را به جنین خود عرضه می کنید
لیمون ها حاوی پتاسیم هستند که به تغذیه سلول ها و اعصاب مغز کمک می کند و همچنین به رشد استخوان در جنین کمک می کند.

7. دستگیری عفونتهای ادراری:
آب لیمو خاصیت ادرارآور دارد و در حفظ عملکردهای سالم کلیه مفید است. اینگونه است که از بروز عفونت های ادراری در زنان باردار جلوگیری می کند.

8. بدن را قلیایی می کند:
آب لیمو به مدیریت سطح pH در بدن شما کمک می کند و قلیایی سالم را بدست می آورد. اگرچه از نظر طبیعت اسیدی است اما خصوصیات قلیایی موجود در بدن را نشان می دهد. به منظور سهولت در علائم اسیدیوز ، بقایای قلیایی باقی می ماند

دامنه معمولی pH خون انسان از 7.3 تا 7.45 است که از نظر طبیعت کمی قلیایی است. اگر بدن اسیدی شود ، سعی می کند قلیایی را از بین دندانها و استخوان ها برداشته و سطح اسید را بافر کند. نوشیدن آب لیمو به حفظ سطح قلیایی در بدن کمک می کند تا در حین رشد ، برای جنین در دسترس باشد. pH خون نیز نشانه دسترسی اکسیژن به سلول ها است. سلولهای خوب اکسیژن برای رشد جنین ضروری هستند.

9. پا متورم می شود:
پاهای متورم ، در بین زنان باردار شایع است . این یک بیماری دردناک ، ناسالم و ناراحت کننده است. برای درمان این بیماری می توانید یک قاشق آب لیمو را با آب ولرم میل کنید. این درد را تسکین می دهد و به میزان زیادی در کاهش ورم کمک می کند.

10. آبرسان:
آب لیمو به شما کمک می کند که در طول دوران بارداری بدون ناراحتی بمانید و از عوارضی نظیر حالت تهوع ، سردرد ، ورم ، گرفتگی و سرگیجه جلوگیری کنید .

11. آنتی اکسیدان عالی:
اعتقاد بر این است که بر اساس یافته های موجود در کتاب ، سوپر نوشیدنی ها برای بارداری توسط فیونا ویلکاک ، لیموها پاک کننده طبیعی هستند . هنگامی که مرتباً آب لیمو مصرف می کنید ، به از بین بردن سموم بدن کمک می کند و بنابراین شما را از عفونت ها در دوران بارداری محافظت می کند .

12. سهولت کار:
زایمان دردناک و استرس زا است. نوشیدن آب لیمو با عسل ، نیروی استرس زا را کاهش می دهد. در صورت شروع مصرف آب لیمو از 5 ماهه تا زمان زایمان ، این روش درمانی مؤثر خواهد بود. اما ، بهتر است قبل از انتخاب این روش درمانی با متخصص زنان خود مشورت کنید.

13. برخی از مزایای دیگر:
اعتقاد بر این است که بیماریهای خاصی مانند تب ، سرماخوردگی ، آسم را کنترل می کند.
لیمو کرم های روده را از بین می برد و بنابراین مانع از مشکلات گوارشی می شود.

اثرات جانبی احتمالی آب لیمو در دوران بارداری:
اگرچه لیموترش در دوران بارداری فواید زیادی دارد ، اما همچنین به عنوان عوارض جانبی شناخته می شوند. بنابراین ، همیشه بهتر است قبل از تصمیم گیری در رژیم غذایی خود ، با متخصص زنان خود مشورت کنید.

1. سوزش سر دل یا ناراحتی دستگاه گوارش:
در مراحل بعدی حاملگی ، بیشتر زنان باردار احتمالاً از سوزش سر دل یا سایر ناراحتی های دستگاه گوارش رنج می برند. میزان اسیدی زیاد موجود در لیموها می تواند این شرایط را تشدید یا تحریک کند . اگر از موارد فوق رنج می برید ، بهتر است از مصرف لیمو تا هنگام فروکش علائم خودداری کنید.

2. مشکلات دندانپزشکی:
استخوانها و دندانهای شما در حین بارداری مستعد ابتلا به کالسیفیکاسیون هستند. مقدار اسید سیتریک موجود در لیمو به عنوان یک محرک عمل می کند و به مینای دندان آسیب می رساند. این همچنین می تواند به مشکلات دندانپزشکی منجر شود . شما باید از مصرف مقادیر زیادی آب لیمو به طور منظم خودداری کنید و در صورت مشاهده تغییراتی در رنگ و بافت دندان خود ، با دندانپزشک خود مشورت کنید.

3. از آب لیمو یخ زده سرد خودداری کنید:
نوشیدن آب لیمو سرد می تواند باعث سرماخوردگی و سرفه در دوران بارداری شود. باید به خصوص در فصول سرد سال ، آب لیمو را در دمای اتاق و یا آب لیمو کمی گرم بنوشید.

راه های سالم تهیه آب لیمو:
1. لیمو با آب:
-لیمو را به دو نیم خرد کنید و از نیمی از آن برای استخراج آب استفاده کنید.
-آب را به یک لیوان آب اضافه کنید.
-می توانید یک شیرین کننده طبیعی مانند عسل اضافه کنید
-فوراً آب لیمو مصرف کنید.
-توجه داشته باشید:
همچنین می توانید از نیمه دیگر استفاده کنید تا آب لیمو غلیظ تر شود ، یا می توانید آن را در یک ظرف هوایی در یخچال نگهداری کنید تا یک لیوان دیگر تهیه شود.
تقریباً می توانید 20٪ از نیاز روزانه ویتامین C را از نصف لیمو دریافت کنید. این شامل حدود هشت کالری است.

2. چای لیمو و زنجبیل:
یک لیوان آب بجوشانید.
یک پیمانه زنجبیل بردارید ، پوست آنرا بگیرید و رنده کنید.
دو برش لیمو مصرف کنید. زنجبیل و لیمو را هم در آب اضافه کنید.
بگذارید ده دقیقه آن را خنک کند و بعد چای را صاف کنید.

توجه داشته باشید:
به جای ریشه زنجبیل می توانید از یک قاشق چایخوری برگ چای زنجبیل نیز استفاده کنید.
3. همچنین می توانید لیمو را به آشپزی خود اضافه کنید. می توانید آب لیمو تازه را روی پروتئین های بدون چربی ، سالاد ، ماکارونی یا مرغ یا ماهی فشار دهید. این عطر و طعم را به شما اضافه می کند و احساس طراوت و سبکی به شما می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.